Reglarea ambreiajului
2/257
calendar_month 03 Feb 2012, 18:03
Prima etapa este la montarea discurilor de ambreiaj. La motocicletele IZH exista 5 (cinci) suruburi, cu arc si butoiase, care sustin discurile de ambreiaj.

La montare se va aveam grija ca suruburile - in general nu sunt cele originale, deci vor diferi, la fel si arcurile, ca dimensiuni - sa fie stranse in mod egal, astfel incat, la strangerea manetei de ambreiaj, discurile, precum si capacelul care le sustine, sa aiba o deplasare axiala, longitudinala, in lungul axului central.

Capacul ce sustine discurile de ambreiaj va iesi de sub colivia in care sunt dispuse discurile, la actionarea manetei de ambreiaj, in mod egal - adica cu aceeasi distanta - pe toata suprafata circulara a coliviei.

A doua etapa in reglarea ambreiajului consta in utilizarea eficace a discurilor, precum si evitarea uzarii intr-un interval de timp scurt a acestora. Astfel, cu motocicleta montata, se va cupla prima viteza, se va elibera maneta de ambreiaj, in acest moment roata din spate trebuind sa fie blocata - sau sa se miste foarte greu -.

Odata actionata maneta de ambreiaj - stransa -, discurile vor trebui sa se slabeasca intre ele permitand deplasarea.

Cuplarea vitezelor - deci apropierea discurilor de ambreiaj - va trebui sa se realizeze undeva pe la mijlocul cursei manetei de ambreiaj. Pentru a realiza (regla) acest lucru, se va desface capacelul din partea stanga a motocicletei (cel prin care se introduce uleiul de transmisie). Cu acel capacel desfacut veti avea acces la surubul de reglaj al ambreiajului.

Acel surub este fixat - mentinut intr-o pozitie fixa - de o contrapiulita. Se desface acea contrapiulita si apoi se va regla surubul - prin infiletare sau desfiletare - pana se va produce fenomenul descris mai sus. Reglarea acelui surub nu este altceva decat micsorarea sau marirea distantei dintre discurile de ambreiaj.

La cuplarea uneia dintre viteze, discurile de ambreiaj vor trebui sa faca foarte bine contact intre ele, iar acest contact sa se realizeze in mod progresiv.

Ambreiajul se va regla neparat cu capacul din stanga dat jos pentru a evita unele probleme, destul de mari, descrise in calatoria spre Campina din Martie, 2002.

Sursa: MotorClub.ro

Sondaj

Ai incerca parapanta intr-un cadru organizat?